Joga w ciąży staje się coraz popularniejsza. Zalecają ją ginekolodzy i położne jako wsparcie podczas całego okresu ciąży, a także doskonałe przygotowanie do samego aktu porodu. Sama będąc teraz w ciąży dostałam taką rekomendację od ginekolożki. To oczywiście zanim porozmawiałyśmy o tym, czym zajmuję się zawodowo ;)

Praktyka przynosi korzyści nie tylko kobiecie przy nadziei ale również dziecku. Sekwencje polegające na delikatnym wzmacnianiu ciała, stopniowym rozciąganiu i świadomym oddechu można (oczywiście z uważnością!) wprowadzać nawet wtedy, gdy nie było wcześniejszego kontaktu z jogą.

joga w ciąży oddech

Jeśli czytasz ten post to… bardzo prawdopodobne, że jesteś w ciąży lub planujesz być. Dlatego polecam Ci zajrzeć do mojej Szkoły Jogi w Domu, gdzie znajdziesz teraz zestaw specjalnych praktyk i webinarów właśnie na czas ciąży.

Korzyści jogi w ciąży

Korzyści płynące z praktyki jogi w ciąży są ogromne. Poniżej wymieniam tylko kilka z nich i mam nadzieję, że staną się dla Ciebie motywacją i inspiracją.

Piszę tego posta pod sam koniec 9. miesiąca ciąży i na swoim przykładzie mogę jedynie powiedzieć, że… warto praktykować. Joga podarowała mi rewelacyjne samopoczucie podczas całej ciąży. Nie doskwierały mi ani bóle ciała, ani żadne dolegliwości na duchu.

Dlatego prosto z serca (i ciała) bardzo serdecznie zachęcam Cię do praktyki.

Poniżej znajdziesz przykładowy film z praktyką:

Wracając jednak do korzyści jogi w ciąży:

Joga w ciąży to lepsza kondycja

Poród porównywany jest do przebiegnięcia maratonu. A i po porodzie raczej nie ma co się nastawiać na odpoczynek, wysypianie się i sielankę. Świeżo narodzone dziecko będzie wymagało naszej ciągłej uwagi.

Regularna praktyka jogi pozwoli Ci pracować nad kondycją i skutecznie wzmocnić całe ciało.

Świadomość oddechu

Świadomość mechanizmów wpływających na poród coraz bardziej się zmienia. Powoli zauważa się odchodzenie od podejścia do porodu jak do struktury czysto medycznej. Coraz częściej dostrzega się w nim potęgę kobiecej siły oraz umiejętności relaksacji. A nie od dziś wiadomo

buyantibiotics.space

, że jedną z najbardziej skutecznych metod niwelowania stresu jest właśnie praca z oddechem.

Joga w tej kwestii oferuje nam cały wachlarz technik, które możesz wykorzystać podczas całej ciąży jak i w czasie samego porodu.

Relaks i spokój

Techniki oddechowe to nie jedyna technika relaksacyjna, którą oferuje nam joga.

W trakcie ciąży i przygotowywania się do porodu warto również poświęcić sporo uwagi medytacji. Można wybierać po prostu medytacje prowadzone, skupiające się choćby na wizualizacji, które stopniowo wraz z praktyką wprowadzać nas będą w coraz głębszy stan odprężenia. Który to stan będziemy potrafiły odtworzyć również podczas akcji porodowej, wspomagając tym samym cały proces.

Niwelowanie bóli ciążowych za pomocą jogi w ciąży

Ciało kobiety podczas ciąży diametralnie się zmienia. Oprócz zmian hormonalnych

Antidepressiva Paroxetin kaufen ohne Rezept

, które mogą mieć ogromny wpływ na komfort życia, odczuwalne są również skutki fizycznej przebudowy całego ciała. Praktycznie nie ma kobiety, która podczas tych 9 miesięcy choć przez chwilę nie narzekałaby na jakiś rodzaj bólu.

Najczęściej mówi się tutaj o szeroko pojętym bólu pleców, wynikającym głównie ze zmiany środka ciężkości. Kręgosłup reaguje pogłębioną lordozą na powiększający się brzuch i zamykaniem się klatki piersiowej ze względu na coraz cięższe piersi. Regularna praktyka jogi pozwoli Ci tego uniknąć lub chociażby ograniczyć bóle do minimum.

joga w ciąży na lepszy sen

Lepsza jakość snu

Może być tak, że podczas ciąży nie będziesz się za bardzo wysypiać. Przyczyną mogą być bóle pleców

Ivermectin kaufen Ohne Rezept Online

, dyskomfort w biodrach czy częste wycieczki do toalety.

Na szczęście kobiety praktykujące jogę i medytację zauważają znacznie mniej przebudzeń w nocy.

Joga w ciąży wzmacnia układ odpornościowy

Układ odpornościowy kobiety podczas ciąży jest nieco osłabiony. Regularna praktyka jogi staje się tutaj idealnym sposobem na obniżenie poziomu stresu i wzmocnienie naturalnych funkcji odpornościowych.

Zmniejszone ryzyko przedterminowego porodu

Mówi się o tym, że wysoki poziom stresu wpływa na liczbę poronień i przedwczesnych porodów. Poronienia w I trymestrze są rzeczą naturalną i intuicyjną decyzją organizmu. Nie możemy więc doszukiwać się przyczyn w jakimś niedopatrzeniu ze strony kobiety. Na wszystko musi przyjść właściwy czas.

Obserwuje się jednak obniżenie liczby porodów przedwczesnych u kobiet, które praktykują jogę zarówno w formie asan jak i praktyk oddechowych czy medytacji. I znów – przyczyn możemy dopatrywać się przede wszystkim w obniżeniu poziomu stresu. O ile każda aktywność fizyczna ma pozytywny wpływ na ciążę, o tyle działanie jogi jest najbardziej wszechstronne i najskuteczniejsze. 

Mniej cięć cesarskich i komplikacji podczas porodu

Wraz z praktyką jogi budujemy świadomość ciała. Uczymy się siebie i tego w jaki sposób reagujemy na ruch i oddech. Praktyka mula bandhy buduje w nas świadomość mięśni dna miednicy

, zarówno ich rozluźniania jak i aktywizacji, co jest szalenie potrzebne podczas porodu siłami natury.

Praktykę mula bandhy oraz webinary dotyczące wzmacniania mięśni dna miednicy znajdziesz w mojej Szkole Jogi w Domu >>>

joga w ciąży korzyści

Joga w ciąży to wzmocnienie mięśni dna miednicy

Wiele pozycji jogi a także świadoma praktyka mula bandhy pomaga nam wzmocnić mięśnie dna miednicy. Co przydatne jest nie tylko podczas porodu, ale również w całym okresie ciąży.  Chroni nas przed porodem przedwczesnym, bólem pleców, nietrzymaniem moczu itd.

Budowanie świadomości siebie i reagowanie na swoje potrzeby

To bardzo istotna kwestia. Niestety często obserwuje się zjawisko, w którym kobiety po urodzeniu dziecka zupełnie zapominają o sobie. Potrzeby malucha stawiane są na pierwszym miejscu, przez co niezasilane źródło mocy matki staje się coraz słabsze.

Nie od dziś wiadomo, że szczęśliwa matka to szczęśliwe dziecko. Co niestety działa również w drugą stronę. Jeśli jesteś przemęczona, nie dbasz o siebie, swoje ciało, dietę i odpoczynek, nie jesteś w stanie ofiarować odpowiedniej opieki maluchowi.

Dzieci są bardzo wrażliwe i szybko przejmują emocje rodziców. Dlatego pamiętaj, by jak w samolocie, najpierw zadbać o maskę tlenową dla siebie, dopiero potem zajmować się innymi.

Mniej stresów i depresji

Połączenie ruchu

, oddechu i medytacji pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. Powolny oddech zestrojony ze świadomym ruchem aktywizuje przywspółczulny układ nerwowy czyli ten związany z regeneracją i odpoczynkiem.

Nie jest też tajemnicą, że stan emocjonalny matki ma bezpośredni wpływ na dziecko. Spokój w okresie ciąży stwarza Ci doskonałe warunki na docenianie i cieszenie się tym czasem. Twojemu dziecku zaś – idealne środowisko do zdrowego wzrostu i rozwoju.

Nawet pojedyncza sesja jogi w znacznym stopniu zmniejsza niepokój przyszłej mamy. Jeśli więc w tym szczególnym stanie odczuwasz wzmożoną potrzebę wyciszenia się – szukaj zajęć jogi, które nastawione są na relaksację.

Joga w ciąży to szybszy powrót do formy do porodzie

Lepsza kondycja fizyczna to nie tylko lepsze samopoczucie w ciąży i łatwiejszy poród, ale również szybszy powrót do siebie po porodzie. A nie ma co się oszukiwać – maleństwo bez przerwy potrzebować będzie twojej uwagi i opieki. Warto mieć do tego siłę.

Lepsze krążenie i wydolność

Praktyka jogi połączona z oddechem zwiększa dopływ tlenu do serca. Przekłada się to nie tylko na samopoczucie przyszłej mamy, ale również na zdrowie dziecka, do którego trafia więcej krwi bogatej w tlen.

Joga w ciąży to lepsza laktacja

Praktyka jogi, medytacji i technik oddechowych oraz budujący się wraz z nimi wewnętrzny spokój, wpływają pozytywnie na laktację u młodej mamy.

joga w ciąży ćwiczenia

Jeśli czytasz ten post to… bardzo prawdopodobne, że jesteś w ciąży lub planujesz być. Dlatego polecam Ci zajrzeć do mojej Szkoły Jogi w Domu, gdzie znajdziesz teraz zestaw specjalnych praktyk i webinarów właśnie na czas ciąży.

CYKLove – nowy cykl w Szkole Jogi

CYKLove – nowy cykl w Szkole Jogi łączący jogę, medytację i relaksację z astrologią.

Chcę poczytać więcej >>>

Jeżeli spodobał Ci się wpis, to znajdź mnie proszę tutaj:

I dołącz do naszej Tajnej Grupy na Facebooku

Albo zapisz się do darmowego newslettera, aby otrzymywać dodatkowe materiały i treści.

 

 

No more articles
Close