„Człowiek potrzebuje do życia przestrzeni, światła, porządku, tak jak pożywienia i posłania” – Le Corbusier

Nasz dom to nie ściany i podłoga będące źródłem schronienia przed fizycznymi zagrożeniami, ale miejsce naszego wypoczynku. To właśnie on daje nam możliwość pozostawienia całego gwaru otaczającego nas świata za drzwiami, pozwala odetchnąć i odnaleźć prawdziwego siebie.

Dom jest w pewnym, bardzo metaforycznym sensie, nasza drugą skórą. Skoro więc dbamy o nasze ciała, uprawiając sporty i dobrze się odżywiając, w podobny sposób powinniśmy postępować z naszymi mieszkaniami.

Zgodnie z zapowiedzią, zaczynamy dzisiaj Wiosenne Wyzwanie Simplife. Całość będzie składała się z 3 części, każda dotyczyła będzie innej strefy naszego życia:

  • Strefy materialnej
  • Strefy ciała
  • Strefy duchowej

Szczegóły odnośnie tego jak wziąć udział w wyzwaniu i konkursie – na końcu wpisu.


Odpowiedz sobie na pytanie: czy istnieje jakieś powiązanie, pomiędzy zmęczeniem psychicznym, bałaganem w głowie i brakiem sił witalnych a nieporządkiem wokół nas?

Moim zdaniem jak najbardziej.

Bałagan i nadmierne nagromadzenie rzeczy wpływa na nasze samopoczucie bardziej, niż Ci się wydaje. Dlatego tez szeroko pojęte porządki w życiu, warto jest zacząć od uporządkowania przestrzeni wokół. Ludzki umysł ma to do siebie, że czuje się zdecydowanie lepiej, gdy wokół niego panuje harmonia, ład i porządek. Automatycznie poprawia się nasze samopoczucie, czujemy się spokojniejsi i bardziej zrelaksowani.

Bałagan ma to do siebie, że w pewien sposób kradnie naszą energię. Ale! porządek nie dotyczy tylko uporządkowania rzeczy i odłożenia ich na swoje miejsce. Sztuką jest, zadanie sobie pytania: Co tak naprawdę powinno znajdować się w naszym domu?

Dom to nie designerskie meble i najmodniejsze dodatki. Dom to ludzie, a przede wszystkim uczucia, które ich łączą i emocje, które wspólnie przeżywają. Zauważ, że podążanie za najnowszymi trendami wystroju wnętrz, niekoniecznie idą w parze z naszą potrzebą nadrzędną – wygodą, komfortem, ciepłem i swobodą.

Postaraj się o to, by Twój dom był Twoim azylem, Twoim ukochanym miejscem na ziemi. Tak żebyś zarówno Ty, jak i osoby Cię odwiedzające, czuł/a się tu dobrze i bezpiecznie. Trochę tak jakby ktoś otulił Cię troskliwymi ramionami.

Spraw, by przedmioty znajdujące się w Twoim otoczeniu, nie były częścią nikomu niepotrzebnej wystawy. Niech zachwycają swym pięknem, ale jednocześnie zapraszają do korzystania. Niech kanapy staną się źródłem relaksu i odpoczynku. Miejsce, w którym spożywacie posiłki, niech podnosi walory smakowe, by jedzenie stało się jeszcze przyjemniejsze. Zbuduj atmosferę w której wszyscy, zarówno domownicy jak i goście, będą czuli się swobodnie.

minimalizm

Analiza i ulepszanie strefy materialnej, zostało rozłożone na 7 dni:

1. Dzień – Ogólne rozeznanie.

Trzeba poznać problem, żeby móc mu zaradzić.

Poświęć 1 dzień na to, by określić ogólną sytuację Twojego domu. Wyznacz sobie te rzeczy, za które należy zabrać się w pierwszej kolejności. Skup się również na miejscach, których najzwyczajniej w świecie się boisz – szafa, której nie otwierasz w obawie przed rzeczami wypadającymi na głowę, pudła z sentymentalnymi pamiątkami, nierozpakowane kartony pamiętające czasy przeprowadzki, nagromadzone notatki – jeszcze z czasów studiów, garderoba – w której połowa rzeczy jest za mała, za duża, albo po prostu zniszczona.

Rozejrzyj się również za rzeczami, które nie należą do Ciebie – pożyczone książki, ubrania i inne bibeloty. Zgromadź je w jednym miejscu i sukcesywnie oddawaj.

Zwróć uwagę na to, co jest popsute lub zniszczone. Jeśli da się to naprawić – zrób to, lub oddeleguj odpowiedniej osobie. Jeśli nie – wyrzuć i kup nowe, o ile rzecz jasna jest w ogóle potrzebne.

minimalistyczny salon2. Dzień – Salon.

Salon to miejsce w którym spędzasz relatywnie dużo czasu. A jeśli nie – postaraj się zastanowić, dlaczego tak się dzieje. Może jego wystrój czy organizacja wcale nie sprzyjają odpoczynkowi i nie zachęcają do spędzania w nim czasu?

Nie wiem czy w ogóle posiadasz salon, ani też jakiej jest wielkości. Jednak jeśli jest, nic nie stoi na przeszkodzie, by uczynić go najlepszym na świecie miejscem spotkań i odpoczynku.

  • Przeanalizuj szafy, szafki i półki, usuń z nich to, co niepotrzebne.
  • Skup się na miejscu do odpoczynku. Zadbaj o swoją sofę, jeśli uznasz to za stosowne, wyposaż ją w koc, narzutę, poduszki.
  • Zwróć uwagę na okno – wpuść więcej światła do pomieszczenia.
  • Zrób przegląd wszelkich papierów, wyrzuć lub odpowiednio zarchiwizuj gazety i listy.
  • Przejrzyj książki, jeśli nie czujesz emocjonalnego związku z tymi przeczytanymi – możesz przekazać je dalej, innym czytelnikom ;)

minimalistyczna kuchnia3. Dzień – Kuchnia.

To tutaj powstają wszystkie te wyśmienite potrawy. A nawet jeśli jeszcze nie powstają, to zapewne zaczną ;)

  • Zrób przegląd szaf, szafek i szuflad – usuń to, co jest przeterminowane.
  • Przeanalizuj zawartość lodówki, usuń rzeczy popsute. Umyj lodówkę i zorganizuj wszystko na nowo.
  • Uporządkuj szufladę, szafkę, półkę z przyprawami.
  • Jeśli masz w kuchni “luźno składowane” przepisy, zadbaj o ich organizację: przepiśnik, segregator, teczka, cokolwiek.

minimalistyczna sypialnie4. Dzień – Sypialnia.

Źródło relaksu i sennej odnowy. Często jednak niepotrzebnie zagracone.

  • Wyjmij wszystko spod łóżka. Jeśli składujesz tam kartony z rzeczami – postaraj się znaleźć dla nich inne miejsce. Jeżeli koniecznie musisz trzymać coś pod łóżkiem, zadbaj o dobrą organizację.
  • Przejrzyj szafkę lub półkę z pościelą. Pozbądź się tych kompletów, które są zniszczone.
  • To samo zrób z zapasem ręczników.
  • Podobnie postępuj z piżamami, zostaw te, w których zasypianie sprawia Ci prawdziwą radość.
  • Dbaj o to, jak wygląda Twoje łóżko w dzień. Zadbaj o ładną narzutę lub koc. I przede wszystkim pamiętaj o tym, by co rano je ścielić.
  • Wpuść więcej światła do sypialni, pozbądź się ciężkich zasłon, dzięki czemu rano, odsłaniając okno, nabierzesz większej chęci do życia.

minimalistyczna łazienka5. Dzień – Łazienka.

Miejsce oczyszczania, upiększania i odnowy.

  • Zacznij od wanny/prysznica. Usuń stamtąd wszystko to, co nie jest potrzebne lub jest przeterminowane.
  • Zrób przegląd kosmetyków, wyrzuć te przeterminowane.
  • Przyjrzyj się dywanikom, zasłonkom, ręcznikom, podkładkom, kubeczkom, mydelniczkom – jeśli coś wymaga wymiany, zrób to.

minimalistyczna garderoba6. Dzień – Garderoba.

Szafa i wszystkie Twoje ubrania powinny być źródłem przyjemności.

  • Oczyść swoją szafę zgodnie ze wskazówkami podanymi tutaj.
  • Zrób przegląd swojej biżuterii, pozbądź się tego, czego nie nosisz. Zorganizuj ładnie to, czego używasz.
  • Dokonaj ostrej selekcji wśród ubrań „po domu”.

minimalizm7. Dzień – Zmysły.

Uczyń swój dom ucztą dla wszystkich zmysłów.

  • Zadbaj o świeże kwiaty w wazonie.
  • Wykorzystaj pachnące świece w celu ocieplenia wnętrza.
  • Poznaj tajniki aromaterapii, wypróbuj kominki i olejki eteryczne.

I przede wszystkim: ciesz się wnętrzem, które udało Ci się stworzyć! :)


Jak wziąć udział w wyzwaniu i konkursie?

W wyzwaniu może wziąć udział każda osoba, która ma na to czas i ochotę.

Najlepiej każdego dnia realizować wyznaczone rzeczy. Nie trzeba robić wszystkiego, można zmieniać kolejność, dodawać lub odejmować zadania. Można zrealizować jedno zadanie, można połowę, można wszystkie… To wszystko jest dla Ciebie, ma ułatwić Ci oczyszczanie przestrzeni, a nie być źródłem frustracji.

Owszem, jest trochę zadań do zrobienia, ale w końcu to wyzwanie ;)

Jeśli chcesz, możesz podzielić się swoimi postępami, motywując jednocześnie innych :)

Jak i gdzie publikować?

  • Blog – jeśli piszesz bloga i chcesz wziąć udział w wyzwaniu – umieść banner konkursowy na blogu. Możesz również w jednym z wpisów opisać swoje postępy i doświadczenia. Podeślij koniecznie linka do wpisu w komentarzu!
  • Facebook – można podrzucać zdjęcia, komentarze, statusy na Simplife’owym fanpage, pod wpisem konkursowym. Można również udostępniać na swoim profilu. Wtedy prosiłabym o oznaczenie @simplifepl i dodanie tagu #WiosenneWyzwanieSimplife – inaczej nie będę mogła znaleźć wpisu.
  • Instagram – tutaj również można wrzucać zdjęcia, koniecznie oznaczcie @simplife.pl i dodajcie tag #WiosenneWyzwanieSimplife
  • Mail – możecie również wysyłać do mnie maile, opisujące postępy, doznania, przemyślenia. W przypadku wygranej będę Was prosiła o zgodę na publikację całości lub fragmentu.

Poniżej banner – do umieszczania na blogu, Facebooku, Instagramie… wszędzie ;)

Wyzwanie_simplife_biore_udział

Kiedy?

Wyzwanie trwa od momentu publikacji tekstu. Pojawią się 3 teksty, 21 zadań do wykonania, ostatnie 21.03. Oczywiście nie jesteśmy trybikami w maszynie, dlatego konkurs trwa do 31 marca do północy – do tego momentu można tagować, dodawać wpisy i wysyłać maile.

W przeciągu tygodnia po zakończeniu postaram się wyłonić zwycięzców, nazwiska pojawią się na blogu.

Co można wygrać?

Dla najaktywniejszych przygotowałam wspaniałe nagrody :) Jest ich aż 10 :)

Do wygrania jest aż 5 cudownych zestawów kosmetyków naturalnych polskiej firmy BIO IQ. W skład zestawu wchodzą: mleczko do demakijażu, szampon i żel pod prysznic 2 w 1 oraz krem na dzień.

minimalizm

Oraz 5 książek “Calm” – recenzja jeszcze pojawi się na blogu, mówię Wam – warto ;)

minimalistyczne wnętrze

POWODZENIA!

Wzięcie udziału w konkursie oznacza akceptację regulaminu.

źródło zdjęć: 1, 2, 3,


UPDATE na bazie pytań które zadajecie :)

  • NIE trzeba robić wszystkiego
  • wystarczy zrobić nawet 1 najmniejszy podpunkt z listy i dać mi o tym znać – to już liczy się jako udział :)
  • NIE trzeba trzymać się harmonogramu – zwłaszcza, że zadań jest 21 a dni na wykonanie macie 31
  • maila wystarczy wysłać tylko jednego – na koniec wyzwania, z podsumowaniem i przemyśleniami: co się zmieniło, w czym mi pomogło, dlaczego je podejmuję…
  • WSZYSTKIE tagi, zarówno te na Instagramie jak i na Facebooku będą brane pod uwagę w konkursie, nawet jeśli to będzie tylko pojedynczy wyskok ;)
  • dla blogujących – jeśli zamieszczacie banner na blogu, dajcie koniecznie znać w komentarzu, żebym mogła Was znaleźć :)


Jeżeli spodobał Ci się wpis, to znajdź mnie proszę tutaj:

I dołącz do naszej Tajnej Grupy na Facebooku


Albo zapisz się do darmowego newslettera, aby otrzymywać dodatkowe materiały i treści.


 

(Visited 3 977 times, 1 visits today)

(Visited 3 977 times, 1 visits today)
No more articles
Close