Obecnie coraz więcej badań dowodzi, że joga na seks ma bardziej zbawienne działanie niż cała tona leków i pomocy psychologicznych. Dobry seks zaczyna się tam, gdzie kończy się nasz stres i uczucie spięcia. Gdy jesteśmy głęboko zrelaksowani, krew krąży swobodniej po naszym ciele, przez co mózg jest lepiej dotleniony, a organy płciowe zostają lepiej ukrwione. Dlatego właśnie efektem głębokiej relaksacji staje się podwyższona reakcja na bodźce seksualne.

Praktyka jogi likwiduje napięcie w ciele spowodowane stresem, przez co pomaga w zapobieganiu i leczeniu problemów seksualnych. Regularne ćwiczenia sprawiają, że nasz poziom lęku, leżący u źródła przeżywania stresu, sukcesywnie się obniża. Dzięki temu polepsza się nasz nastrój i i poprawia funkcjonowanie w sferze seksu. Amerykańska seksuolog Marta Klein stwierdziła kiedyś, że „stres przyczynia się do problemów seksualnych, a brak seksu jeszcze bardziej podnosi poziom stresu i powstaje błędne koło”.

 

 joga-pozycje-relaksujące

 

Joga u kobiet powoduje częstszy orgazm. Jest to spowodowane głównie tym, że podczas orgazmu dochodzi do szybkich skurczów mięśni dna miednicy. Zachodnia medycyna zaleca w tym celu ćwiczenia wzmacniające mięśnie Kegla. W jodze mięśnie te nazywane są mula bandha i moga być łatwo stymulowane poprzez odpowiednie asany, zapewniając korzyści podobne do ćwiczenia mięśni Kegla, a co za tym idzie, intensyfikację orgazmu. U panów joga pomaga leczyć przedwczesny wytrysk. Na podobnej zasadzie.

Na poziomie najprostszym i czysto fizycznym – wiele pozycji jogi powoduje wzrost przepływu krwi do miednicy. W naszym czysto siedzącym trybie życia, mięśnie przebiegające przez miednicę są przewlekle zwężone. Upavistha Konasana czy Badha Konasana otwierają miednicę. A otwarte biodra charakteryzuje otwartość na otaczający świat.

Dodatkowo joga jak żadna inna forma aktywności fizycznej pozwala nam dowiedzieć się wiele na temat własnego ciała, o jego barierach i ograniczeniach. Stopniowo pozwala nam je również pokonywać. Dzięki niej nabieramy większej świadomości naszych ruchów, gibkości, elastyczności i giętkości. Co za tym idzie, możemy zwiększyć repertuar miłosnych pozycji w sypialni, a to jak wiadomo jeszcze nigdy nikomu nie zaszkodziło. Dodatkowo dzięki zwiększonej świadomości naszego ciała, stajemy się też bardziej atrakcyjni dla naszego partnera.

Co ważne, joga pozwala wyzbyć się zahamowań w sypialni. Harmonia ciała i ducha, osiągana dzięki regularnej praktyce, zwiększa naszą pewność siebie oraz otwiera umysł. Pozwalając tym samym ograniczyć liczbę zahamowań w życiu seksualnym.

Na dziś przygotowałam Wam kilka asan wyjątkowo stymulujących tę sferę naszego życia.

 

pozycja-kobry


Bhujangasana – Pozycja węża/kobry lub psa z głową w górę

Jest to asana w której kładziemy się twarzą do ziemi, podnosimy tułów do góry i odchylamy głowę do tyłu jak wąż przed zaatakowaniem swojej ofiary.

Zalety:

  • podnosi przepływ krwi w organizmie
  • wzmacnia mięśnie kręgosłupa
  • wzmacnia mięśnie pośladków
  • tonizuje kręgosłup
  • rozszerza klatkę piersiową

joga-relaks

Przejścia krowi grzbiet – koci grzbiet

Zaczynamy od pozycji stołu, ręce układamy pod barkami, kolana pod biodrami. Robimy wdech, unosimy głowę tak, aby plecy były wklęsłe. Na wydechu, zaokrąglamy plecy, łopatki powinny rozchodzić się na boki. Podwijamy kość ogonową, dociskamy podbródkiem szyję. Przejścia wykonujemy płynnie, tak by pozycja z wklęsłymi plecami trwała cały wdech, a pozycja z zaokrąglonymi plecami cały wydech. Całość możemy powtórzyć 5-10 razy.

Zalety:

  • wzmacnia mięśnie Kegla
  • angażuje miednicę
  • tonizuje kręgosłup
  • rozluźnia napięcia w karku

joga-na-seks

Baddha Koṇāsana – Pozycja schwytanego kąta

Siadamy na podłodze, pięty przyciągamy blisko krocza. Trzymając się za stopy, rozsuwamy uda aż do momentu w którym kolana dotkną podłogi. W ten sposób siadają ponoć indyjscy szewcy. Pozycja ta to jedno z największych dobrodziejstw dla kobiet.

Zalety:

  • stymuluje napływ krwi do miednicy zwiększając libido
  • otwiera biodra i pachwiny
  • zwiększa napływ krwi do brzucha i pleców stymulując tym samym ich okolice
  • pomaga utrzymać w zdrowiu nerki, gruczoł krokowy i pęcherz moczowy
  • usuwa ból i ciężkość w jądrach
  • sprawia że okres jest regularny, pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu jajników
  • stwierdzono, że kobiety siedzące po kilka minut dziennie w tej pozycji odczuwają zdecydowanie mniejsze bóle porodowe
  • niweluje żylaki i zapobiega ich powstawaniu

 

 joga-pozycja-deski

Kumbhakasana – Pozycja deski

Klękamy na podłodze z rękami na szerokość barków. Przenosimy ciężar ciała na barki, dociskamy mocno dłonie do podłogi. Podwijamy palce stóp i unosimy kolana do góry. Wyciągamy tylną część szyi, patrzymy w podłogę. Wciągamy mięśnie brzucha. Staramy się nie wypychać pośladków do góry, w tej pozycji powinny pozostać płaskie.
Zalety:
  • pomaga wzmocnić mięśnie ramion
  • tonizuje mięśnie brzucha
  • wzmacnia mięśnie brzucha
  • zwiększa dopływ tlenu do tkanki mięśniowej
  • rozluźnia napięcie między obojczykami
  • wzmacnia kręgosłup

 

pies-z-głową-w-dół

Adho Mukha Svanasana – pozycja psa z głową w dół

Pozycja ta przypomina przeciągającego się psa, którego łeb i przednie łapy są blisko ziemi.

Kładziemy się na podłodze, rozstawiamy stopy w odległości ok 30 cm od siebie. Kładziemy dłonie na linii piersi. Odpychamy się dłońmi od podłogi i wypychamy pośladki do sufitu. Prostujemy nogi i ręce. Odsuwamy barki daleko od uszu.

Zalety:

  • rozciąga i wydłuża mięśnie
  • wzmacnia całe ciało
  • wzmacnia mięśnie brzucha poprzez przyciąganie ich do kręgosłupa
  • usuwa zmęczenie i przywraca utraconą energię
  • szczególnie korzystna na biegaczy – pozwala osiągnąć większą szybkość i lekkość w nogach
  • odmładza komórki mózgu
  • usuwa zmęczenie i orzeźwia umysł
  • zwalcza ból i sztywność w piętach
  • wzmacnia okolice kostek i nadaje im ładny kształt

 

pozycje-relaksacyjne

Setu Bandha Sarvangasana – pozycja budowania mostu

Kładziemy się na macie, zginamy nogi i rozstawiamy stopy  na szerokość bioder. Na wydechu unosimy biodra do góry. Splatamy dłonie i podwijamy barki pod siebie. Dociskając stopy i dłonie do maty unosimy mostek wysoko do góry.  W tej pozycji wykonujemy kilka spokojnych oddechów.

Zalety:

  • wzmacnia pośladki
  • pomaga osiągnąć lepsze orgazmy
  • doskonała do ćwiczeń mięśni kegla dla dodatkowych korzyści
  • uśmierza bóle pleców i wzmacnia ich mięśnie.
  • regeneruje narządy miednicy
  • reguluje cykle menstruacyjne
  • otwiera klatkę piersiową

 

 pozycja-mostu

Urdhva-Dhanurasana pozycja mostu

Pozycja znana nam z lekcji w-f jako mostek.

Zalety:

  • wzmacnia mięśnie pleców
  • wzmacnia pośladki i uda
  • rozciąga cały przód ciała, dzięki czemu zostaje pobudzona praca serca i krążenie krwi
  • rozkurcza narządy wewnętrzne brzucha
  • zwiększa dopływ krwi do mózgu
  • pobudza gruczoły nadnerczy
  • wzmacnia, otwiera i dodaje lekkości
  • ożywia
  • wyrabia silną wolę i odporność na stres

 

 pozycja-gołębia

Eka Pada Rajakapotasana I – pozycja gołębia

Pozycja ma przypominać gołębia szykującego się do lotu, dumnie wypinającego klatkę piersiową. Wyraża lekkość i swobodę z jaką ptak nabiera powietrza i jednym zwinnym ruchem, lekko i swobodnie startuje do lotu.

Wchodzimy do pozycji psa z głową w dół a następnie z wydechem przenosimy jedną nogę do przodu, uginając ją jednocześnie w kolanie. Stopę ustawiamy przed biodrami. Podpieramy się dłońmi po obu stronach ciała. Jeśli czujemy się stabilnie i swobodnie możemy oderwać dłonie od maty i unieść je w górę. Pamiętamy aby oddalić ramiona od uszu. Po 5-10 głębokich oddechach wracamy do psa i powtarzamy to samo na drugiej nodze.

Zalety:

  • otwiera biodra
  • usuwa napięcie w dolnej części ciała
  • pomaga oczyścić umysł i otworzyć się na doznania sensualne
  • doskonale otwiera klatkę piersiową, dzięki czemu pozwala odetchnąć pełną piersią
  • regeneruje dolną część kręgosłupa
  • poprawia krążenie krwi w okolicy łonowej, co utrzymuje w zdrowiu znajdujące się tam narządy
  • otwiera gardło
  • pogłębia oddech
  • uelastycznia biodra i kręgosłup
  • reguluje pracę hormonów
  • dodaje energii

 

asany-na-seks

 

Joga oferuje niekończące się korzyści nie tylko fizyczne ale i emocjonalne. Dzięki samoświadomości pomaga tworzyć głębokie wewnętrzne relacje z własnym ciałem. Świadomość swoich potrzeb znacząco poprawia relacja seksualne z partnerem.

Osoby praktykujące jogę ważą mniej niż osoby w ich grupie wiekowej. Poczucie efektywności prac nad ciałem, buduje większy szacunek do naszej cielesności i pozwala na większą otwartość… nie tylko na macie.

Efektem regularnego stawania na macie jest niejednokrotnie przekraczanie swoich fizycznych i mentalnych granic. Pozwala nam to czuć się bardziej komfortowo podczas budowania relacji zarówno w trakcie rozmowy jak i w sytuacjach intymnych.

Ponadto dzięki jodze uczymy się bycia tu i teraz. Zakorzenienie się w chwili obecnej jest również esencją  zmysłowości. Pozwala na doświadczanie miejsca w którym jesteśmy, człowieka który jest tam z nami oraz całej gamy doznań płynących ze wszystkich zmysłów.

Jeśli więc „Joga na seks” sprawi, że głównym celem Twojej praktyki jogi i pracy nad ciałem stanie się podgrzanie temperatury w sypialni – niech i tak się stanie :)

W poszukiwaniu jogowych inspiracji – zapraszam serdecznie do zakładki joga :)

 

joga-żuraw


Jeżeli spodobał Ci się wpis, to znajdź mnie proszę tutaj:

I dołącz do naszej Tajnej Grupy na Facebooku


Albo zapisz się do darmowego newslettera, aby otrzymywać dodatkowe materiały i treści.


 

Close